Jak być Liderem dla swojego zespołu?

Początki pracy Lidera to spore wyzwanie. Świeżo upieczeni menedżerowie czy kierownicy popełniają nieświadomie wiele błędów, które potem odbijają się na kondycji zespołu – zamiast realizować kolejne cele i zadania, pracownicy tracą czas na gaszenie pożarów i rozwiązywanie konfliktów.

Nie pozwól, żeby to spotkało również Twój zespół. Pokieruj nim tak, jak zrobiłby to prawdziwy przywódca. Dołącz do szkolenia Menedżer na strat i wykorzystaj skuteczne techniki i narzędzia do doskonalenia swoich umiejętności zarządzania ludźmi.

Co zyskasz dzięki temu szkoleniu?

Rozwiniesz swoje umiejętności Lidera i zbudujesz autorytet

Wypracujesz indywidualny styl kierowania zespołem

Otrzymasz praktyczne narzędzia oraz techniki do wykorzystania w pracy z zespołem i poszczególnymi pracownikami

Unikniesz błędów, zaoszczędzisz czas zespołu i zyskasz jego zaufanie oraz szacunek

Chcesz rozwijać swój zespół?
Zamów to szkolenie do swojej firmy

Szkolenie dedykowane jest wszystkim, którzy chcą rozwijać swoje zespoły i osiągać z nimi sukcesy zawodowe!

Zadaniem menedżera czy Lidera zespołu jest zarówno kierowanie jak i rozwijanie jego zespołu. To on bierze odpowiedzialność za pracowników, za powierzone im obowiązki, dotrzymywanie terminów, realizowane przez zespół cele.

Czy chciałbyś mieć przełożonego, który nie wie, co robi?
Zaufałbyś osobie, która nie jest pewna swoich działań?

To dlatego rozwój menedżerski jest taki ważny – świadomy Lider buduje poczucie bezpieczeństwa oraz zaangażowanie w zespole i sprawia, że pracownicy działają wspólnie na korzyść firmy.

Szkolenie skierowane jest do osób na stanowiskach kierowniczych, menadżerskich…

  • dyrektorów, liderów zespołów, brygadzistów, menedżerów projektów – tych, których zadaniem jest zarządzanie własnym zespołem,
  • osób, które zaczynają swoją pracę jako Lider i chcą uniknąć słynnych „błędów pierwszego roku”,
  • tych, którzy w najbliższym czasie mają objąć stanowisko menedżerskie, np. na skutek awansu,
  • liderów zainteresowanych tematyką zarządzania zespołem, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w tym zakresie.

Podczas szkolenia dowiesz się:

  • Jak możesz wykorzystać swoje mocne strony do usprawnienia pracy Twojego zespołu?
  • Jakimi sposobami budować formalny oraz nieformalny autorytet lidera?
  • Jaki jest Twój styl kierowania zespołem i jak przekłada się on na Twoją codzienną pracę?
  • Na jakim poziomie rozwoju są Twoi pracownicy i jakie ma to znaczenie w komunikacji?
  • Jak określać cele i formułować komunikaty, by były one jasne dla Twoich podwładnych?
  • Jak egzekwować zlecone zadania?
  • Co działa na opornych pracowników i o czym musisz pamiętać w komunikacji z nimi?
  • Jakie są zasady udzielania zarówno pozytywnej, jak i negatywnej informacji zwrotnej?

W trakcie szkolenia nie tylko zbudujesz siebie jako Lidera i wypracujesz indywidualny styl kierowania. Zdobyte umiejętności wykorzystasz również do pracy ze swoim zespołem: efektywnej komunikacji z pracownikami, aby rozumieli dokładnie to, co im przekazujesz, motywowania zespołu do działania, określania wspólnych celów, udzielania informacji zwrotnej.

To gotowy zestaw kompetencji, bez których nie obejdzie się żaden Lider.

Korzyści dla Ciebie

  • Określisz swoją rolę w kierowaniu zespołem oraz swoje mocne strony jako Lider.
  • Zbudujesz autorytet w zespole, również wobec starszych lub bardziej doświadczonych pracowników.
  • Wypracujesz własny styl kierowania.
  • Określisz poziomy rozwoju swoich pracowników i dopasujesz do nich swój styl kierowania, aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał.
  • Zdefiniujesz cele oraz wartości Twojego zespołu.
  • Zdobędziesz umiejętność skutecznej komunikacji z pracownikami oraz udzielania informacji zwrotnych.
  • Zrozumiesz swój zespół – jak go motywować, jak z nim pracować, jak indywidualne cele wpływają na jego pracę.
  • Zdyscyplinujesz pracowników i wyegzekwujesz zlecone zadania.

Korzyści dla Twojej firmy

  • Zwiększenie samodzielności i skuteczności Lidera w prowadzeniu zespołu.
  • Podniesienie efektywności w zespole i zwiększenie wyników.
  • Uniknięcie konfliktów i trudności wywołanych awansem członka zespołu na kierownika.
  • Zapewnione poczucie bezpieczeństwa wśród pracowników.
  • Usprawnienie komunikacji i przepływu informacji w firmie.
  • Wzrost zaangażowania i lojalności dzięki zmotywowanym pracownikom.

Szkolenie online – Pracujesz na żywo!

Jak wygląda szkolenie online?

Szkolenie online to w pełni interaktywne i angażujące warsztaty.

Odbywają się w czasie rzeczywistym – jest to praca z trenerem Magdaleną Wojtkowiak na żywo poprzez platformę e-learningową. Uczestnicy widzą się nawzajem, zabierają głos, biorą udział w dyskusji, dostają zadania do wykonania (również grupowe lub w parach). Zupełnie jak na sali szkoleniowej!

Program szkolenia został stworzony tak, by uczestnicy zdobyli zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną. Każdy uczestnik otrzymuje także dostęp do materiałów szkoleniowych w formacie pdf.

Uczestnicy otrzymują na adres e-mail zaproszenie do pokoju webinarowego. Tuż przed szkoleniem robimy próbę logowania. W razie problemów zespół MW służy pomocą i wsparciem.

Otrzymujesz:

  • Pełną interaktywność szkolenia
  • Odpowiednio dobrane do tematu ćwiczenia, testy, przykłady, case study
  • Pracę z doświadczonym Trenerem
  • Materiały szkoleniowe w formacie pdf
  • Certyfikat w formacie pdf
  • Dyskusje moderowane
  • Możliwość konsultacji z Trenerem w okresie do 4 tygodni od daty szkolenia (e-mail, telefon, wideo-chat)

„Wielcy ludzie nie rodzą się wielkimi tylko się nimi stają”

– Mario Puzo, „Ojciec chrzestny”

Program szkolenia online
Menedżer na start

  • 1. Od czego zacząć?

    • Jak przeprowadzić skuteczne Expose szefa i dlaczego warto?
    • W jakich sytuacjach przeprowadzać Expose Szefa?
    • Wpływ Expose szefa na autorytet w zespole.
    • Czego oczekuję od mojego zespołu?
    • Dokąd zmierzam jako szef zespołu?
    • Jak zamierzam dotrzeć do celu?
    • Jakie zasoby będą mi potrzebne?
    • Jakie są atuty, a jakie słabości zespołu?
    • Czego oczekują ode mnie moi zwierzchnicy?
    • Kiedy uznam, że osiągnąłem zamierzony cel?
  • 2. Rola i zadania lidera

    • Cele firm, cele mojego działu a cele mojego podwładnego.
    • Czym w praktyce się zajmuję, a czym powinienem zajmować się na stanowisku managera?
  • 3. Metody budowania autorytetu

    • Czynniki budujące autorytet managera.
    • Autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.
    • Co decyduje o tym, że ludzie oceniają mnie jako dobrego lub złego szefa?
    • Konkretne kryteria, którymi kierują się ludzie w dokonywaniu ocen i postaw kierowniczych.
  • 4. Umiejętności kierowania zespołem

    • Umiejętności jakie posiadam dziś i jakie chciałbym mieć w przyszłości jako szef – lider zespołu projektowego.
    • „Koło umiejętności managera ”diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem.
    • Podstawowe umiejętności managera w zakresie kierowania zespołem.
    • Autodiagnoza własnego stylu kierowania, diagnoza osobistego potencjału kierowania zespołem.
    • Jak mój styl wpływa na poszczególnych pracowników oraz cały zespół?
    • Styl, w którym czuję się najlepiej w sytuacjach trudnych, analiza „SWOT” osobistego stylu.
  • 5. Analiza poziomu rozwoju pracownika

    • Macierz kompetencji – wytyczanie kierunków rozwoju.
    • Klasyfikacja stylu zarządzania na etapach rozwoju pracownika.
    • Wykorzystanie stylów kierowania do zbudowania skutecznego- dojrzałego zespołu.
  • 6. Psychologiczne aspekty komunikacji z podwładnymi

    • Narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej.
    • Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji.
    • Umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem.
    • Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania.
    • Czym jest  umiejętność komunikowania się z podwładnymi.
    • Psychologiczne aspekty w komunikacji.
    • Czynniki wpływające na funkcjonowanie zespołu – budowanie relacji.
  • 7. Zasady udzielania informacji zwrotnej

    • Feedback –Kiedy? Co? Jak? I komu?
    • Metoda UF i FUKO.
    • Praktyczne wykorzystanie „Kanapki Krytyki” oraz „Kanapki dialogu krytyki”.
    • Asertywna komunikacja z podwładnym.
  • 8. Rozmowa dyscyplinująca i jej wpływ na pracę podległych pracowników

    • Co się dzieje w zespole, gdy szef krytykuje?
    • Sposoby rozmowy z podwładnym, gdy nie realizuje celów.
    • Reprymendy, czyli przekazywanie negatywnych informacji zwrotnych.
    • Motywowanie pracownika do zmiany: postawy, zachowania.
  • 9. Motywowanie pracowników

    • Rodzaje motywacji, model Maslowa, Model Herzberga.
    • Rola motywatorów niematerialnych – motywowanie środkami poza finansowymi jako oddziaływanie na sferę potrzeb pracowników.
    • Motywacja „od problemu” i „do celu”.
  • 10. Typowe sytuacje trudne w kierowaniu zespołem

    • Trudności w kierowaniu zespołem wcześniejszych kolegów.
    • Trudności w kierowaniu osobami starszymi z większym doświadczeniem.
    • Konflikt roli szefa i podwładnego.
    • Niechęć do delegowania zadań.

Warsztat oparty jest na licznych ćwiczeniach praktycznych podczas których uczestnicy utrwalają zdobyte umiejętności.
Dostarcza metod i narzędzi pozwalających skutecznie zarządzać swoim zespołem i osiągać z nim zamierzone cele.

TRENER PROWADZĄCY

Magdalena Wojtkowiak

Nazywam się Magdalena Wojtkowiak i poprowadzę dla Was to szkolenie. Jestem nauczycielem, trenerem rozwoju osobistego, akredytowanym coachem ICF, menedżerem oraz przedsiębiorcą. Zdobyłam również tytuł Mastera Reiss Motivation Profile. Przez 15 lat pracowałam w międzynarodowych i polskich korporacjach. Budowałam zespoły sprzedażowe i zarządzałam nimi. Przekażę Wam część mojej wiedzy z zakresu m.in. otwartej komunikacji, autentycznego przywództwa, efektywności osobistej, motywowania siebie i innych.

ZAUFALI MI

Terminy najbliższych szkoleń

Brak szkoleń

Informacje organizacyjne

PODSTAWOWE INFORMACJE:

Czas trwania:2 dni szkoleniowe

9:00-15:00
(4 bloki szkoleniowe + 3 przerwy)

Cena obejmuje:– udział w szkoleniu
– materiały merytoryczne przesłane mailem lub udostępnione w trakcie szkolenia online
– certyfikat ukończenia szkolenia
– lista literatury dodatkowej
– konsultacje z trenerem dla każdego uczestnika po szkoleniu – 30min indywidualnych konsultacji on-line do wykorzystania w ciągu 4 tygodni po szkoleniu
– rabat na następne szkolenie (100zł netto)
– 20% rabatu na kurs Akademia Nowoczesnego Lidera
NAJBLIŻSZE SZKOLENIA:Zobacz dostępne terminy powyżej
Rabaty:Przy zgłoszeniu 2 osób – 10% rabatu
Przy zgłoszeniu 3 osób – 15% rabatu
Przy zgłoszeniu 4 i więcej osób – 20% rabatu

AGENDA:

PIERWSZY DZIEŃ SZKOLENIOWY
9:00 – 10:30blok szkoleniowy I
10:30 – 10:45przerwa 15 min
10:45 – 12:15blok szkoleniowy II
12:15 – 12:45przerwa 30 min
12:45 – 13:45blok szkoleniowy III
13:45 – 14:00przerwa 15 min
14:00 – 15:00blok szkoleniowy IV
DRUGI DZIEŃ SZKOLENIOWY
9:00 – 10:30blok szkoleniowy I
10:30 – 10:45przerwa 15 min
10:45 – 12:15blok szkoleniowy II
12:15 – 12:45przerwa 30 min
12:45 – 13:45 blok szkoleniowy III
13:45 – 14:00 przerwa 15 min
14:00 – 15:00 blok szkoleniowy IV

Masz pytania?

Newsletter

KONTAKT

Magdalena Wojtkowiak
Business&Management Coaching

Future Skills szkolenia biznesowe

tel. 577 851 333
biuro@magdalenawojtkowiak.pl

Adres biura:
ul. Bociania 6/2-b, 51-422 Wrocław

© Copyright – Magdalena Wojtkowiak 2018-2020

X