MENU
KONTAKT
Magdalena Wojtkowiak
FUTURE SKILLS Spółka z o.o
tel. 577 851 333
biuro@magdalenawojtkowiak.pl
Adres biura:
ul. Bacciarellego 4a, 51-649 Wrocław
Dzięki Reiss Motivation Profile określę, co tak naprawdę Cię motywuje. Poznasz swoje indywidualne wartości dla każdego z 16 motywatorów życiowych. Dowiesz się, jakie są Twoje mocne strony i jak świadomie je wykorzystywać i rozwijać. Pokażę Ci też, jak możesz być postrzegany przez innych i nad czym warto pracować.
Celem coachingu nie jest zagłębiane się w problemy, ale szukanie rozwiązań i wypracowanie konkretnej drogi, która pomoże Ci osiągnąć wybrany przez Ciebie cel. Dzięki pytaniom do pracy z celem oraz narzędziom takim jak rozszerzony SMART czy GROW odnajdziesz swój cel, opracujesz go na wielu płaszczyznach oraz sprawdzisz, czy na pewno jest Twój. Następnie stworzysz plan działania i przejdziesz do realizacji.
W procesie coachingowym poznasz siebie, swoje wewnętrzne wartości i potrzeby. Odkryjesz mocne strony i umiejętności, które budują Twój potencjał. Poznasz również swoje słabe strony, blokady i obszary do rozwoju, dzięki czemu przełamiesz się i łatwiej przejdziesz przez trudności czy porażki. Pokażę Ci jak zmienić podejście do życia i pracować z energią, aby osiągnąć balans i po prostu – szczęście.
Najczęściej zadawane pytania
Czym powinienem się kierować w ocenie kwalifikacji coacha?
Potwierdzeniem profesjonalizmu świadczonych usług jest uzyskana przez coacha certyfikacja. Certyfikat jest dokumentem poświadczającym ukończenie specjalistycznego kursu bądź szkoły coachingu. Warto przy wyborze coacha zwrócić uwagę na te osoby, które ukończyły międzynarodowe szkoły o ugruntowanej renomie, np. International Coaching Certification (ICC), szkoły posiadające akredytacje niezależnych organizacji międzynarodowych, np. takich jak International Coach Federation (ICF), European Mentoring & Coaching Council (EMCC), International Association of Coaching Institutes (ICI) czy polskiej Izby Coachingu. Przynależność do organizacji zrzeszających profesjonalnych coachów, wiąże się z obowiązkiem przestrzegania kodeksu etycznego. Certyfikowany Coach ukończył spójne całościowe szkolenie w konkretnej metodologii, co zapewnia mu przygotowanie techniczne oraz dbałość o dobrą relację z klientem i standardy etyczne w prowadzeniu coachingu. Oczywiście warto także skorzystać z rekomendacji osób, które darzymy zaufaniem i które korzystały z usług danego Coacha i z pełną odpowiedzialnością go polecają. Istotne jest także doświadczenie biznesowe. Coach współpracujący z klientem nie musi być ekspertem w jego branży, ale na pewno powinien rozumieć zasady rządzące biznesem. Jeśli ma pracować np. z kadrą menedżerską dobrze aby sam miał za sobą takie doświadczenia.
W jakich obszarach może nas wesprzeć life coaching?
Life coaching jest treningiem rozwoju osobistego. Jest doskonałym wsparciem dla wszystkich osób, które chcą wprowadzić zmiany w swoim życiu. Daje możliwość świadomego określenia drogi, jaką dana osoba chce podążać oraz pomaga w zamienieniu marzeń w realne, konkretne i osiągalne cele. Może znacząco wpłynąć na polepszenie jakości życia. Pozwala zrozumieć i odkryć własny potencjał, poprzez uwydatnienie mocnych stron, zbudowanie świadomości swoich możliwości i realną ocenę efektów podejmowanych działań. Pomaga w osiągnięciu równowagi życiowej pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym oraz budowaniu świadomych relacji z otoczeniem. Dzięki life coachingowi możemy odkryć naszą wewnętrzną motywację oraz przezwyciężyć ograniczające schematy i nawyki myślowe.
Jaka jest relacja w trakcie sesji coachingowych?
Relacja Coacha z klientem jest relacją partnerską. Coach nie wychodzi z pozycji eksperta, autorytetu czy osoby, która uleczy klienta. Wspólnie budują oni relację opartą na szacunku i zaufaniu. Jest ona podstawą całego procesu coachingowego. Uważna obecność coacha, konsekwencja, szczerość oraz brak oceny, ułatwiają klientowi podejmowanie wyzwań, bez obawy o potknięcia lub niedoskonałości. Rolą coacha jest umiejętne zadawanie pytań i stosowanie narzędzi coachingowych w taki sposób, aby klient jak najefektywniej kroczył w wybranym przez siebie kierunku. W relacji tej klient nie zrzuca odpowiedzialności za podejmowane decyzje na Coacha. To klient podejmuje decyzję o zmianie i sposobie w jaki chce do niej dojść i to on jest odpowiedzialny za spełnianie swoich kolejnych deklaracji.
Czy coaching to forma terapii?
Coaching zdecydowanie nie jest terapią. Aby skorzystać z usług Coacha nie musisz być w „dołku”. Coaching to trening rozwoju osobistego. Celem jest poprawienie swojej efektywności, odkrycie swojego potencjału i mocnych stron. W coachingu koncentrujemy się na „tu i teraz” oraz na przyszłości. Szukamy wyzwań i związanych z nimi możliwości, skupiamy się na tym co chcemy osiągnąć i na możliwych rozwiązaniach. Zadaniem coacha nie jest „naprawianie” klienta, lecz towarzyszenie mu w drodze do celu. To klient definiuje cele i jest w pełni odpowiedzialny za ich realizację.
Czy powinienem przygotowywać się do sesji coachingowych?
Coaching to proces i praca nad własnym rozwojem. Przygotowanie się do sesji jest często wskazane i potrzebne. Może ono oznaczać np. wykonanie jakiegoś zadania ustalonego wcześniej z coachem, które przybliża do osiągnięcia wyznaczonego celu. Dzięki temu można maksymalnie skorzystać z coachingu, ponieważ na bieżąco monitoruje się realizację zadań i postępy, a w przypadku wystąpienia trudności, można szukać innego, bardziej skutecznego lub prostszego rozwiązania.
Ile trwa sesja coachingowa i gdzie się odbywa?
Sesja coachingowa trwa od 60-90 min. Sesje przeprowadzane są we Wrocławiu lub przez Skype.
Czy mogę liczyć na dyskrecję coacha i pełną poufność podczas coachingu?
Relacja z coachem opiera się na szacunku, szczerości i zaufaniu. Profesjonalny coach w swojej pracy kieruje się etyką zawodową, której filarem jest m.in. pełna dyskrecja.
Kiedy coaching nie jest skuteczny?
Coaching nie jest metodą na wszystko i nie sprawdzi się w każdej sytuacji.
Nie przyniesie oczekiwanych efektów jeśli dana osoba tak naprawdę nie chce uczestniczyć w coachingu (np. została obowiązkowo wbrew swoim chęciom skierowana przez dział HR lub przełożonego). Jednym z warunków skutecznego coachingu jest bowiem zaangażowanie klienta i autentyczna chęć pracy nad sobą.
Jeśli osoba przechodząca przez proces coachingu nie ma zaufania do Coacha lub nie czuje z nim „chemii” i nie potrafi nawiązać dobrej relacji, również nie będzie miała możliwości tak naprawdę skorzystać z coachingu.